דבר מנהלת חטיבת הביניים

הורים יקרים,

אני שמחה ומתרגשת על הצטרפותי לקהילת מורי, הורי ותלמידי מקיף י"ג .

העת הזאת מציבה בפנינו אתגר חינוכי גדול. הובלה בעידן שבו החברה הישראלית מתמודדת עם האסון הגדול שידעה המדינה. תקופה זו מחייבת אותנו לפיתוח חוסן ולהגדרת יעדים באופן מדויק. עשייתנו החינוכית תתבסס על האמונה כי לכל אחד היכולת לממש את עצמו תוך שאיפה למצוינות אישית, חברתית וערכית .

התבגרות בגיל חטיבת הביניים אינה קלה .מצד אחד הילדים עדיין אוחזים בילדות ובמה שהיא מזמנת להם- תום הנעורים והעדר אחריות, ומצד שני הם מושיטים יד אל עולם המבוגרים שיש בו קסם והרבה אי וודאות ,שיש בו סיכויים וסיכונים. הם נדרשים ללמוד את כללי המשחק .

התבגרות בעידן החדש מתקיימת בו זמנית בשני עולמות- בעולם הפיזי ובעולם הווירטואלי. שני העולמות התערבבו זה בזה ויצרו עבור הילדים אתגר נוסף מעבר לאתגרי גיל ההתבגרות  הקשים ממילא. היכולת לנווט בין עולמות סותרים אלה תלויה בחוסנם של הילדים ובערכים שאימצו בבית ובית הספר. ערכים אלו הם שיסייעו לזהות את הלא ראוי ולדבוק בנכון.

החברה האנושית נמצאת בעיצומה של מהפכה טכנולוגית ובוגרינו יהיו אזרחי המחר- השונה כל כך מהיום יום שלנו. אי הוודאות לגבי אופיו של העתיד מחייב אותנו לקיים תהליכים חינוכיים, אשר שמים דגש על רכישת מיומנויות ולא רק תכנים. למשל- פיתוח מיומנויות בינאישיות, חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית, זאת מתוך ההכרה שההתפתחות הטכנולוגית לא עומדת להיעצר, ושאין תחליף ראוי לאנושי שבאדם.

אני מאמינה כי צו השעה שלנו כאנשים העוסקים בחינוך להניח בידי המתבגרים היקרים זכוכית מגדלת שתאפשר להם מבט מפוכח על העולם המשתנה, לקרוא נכון את מורכבותו של העולם הזה ולבחור מתוכו את הראוי והנכון. עוד אני מאמינה כי אהבת המורה את תלמידיו היא תנאי הכרחי לדיאלוג משמעותי בין המורה לתלמידיו. אני בטוחה כי מתוך כך תהייה עבודתם המסורה והמקצועית של כל הצוות החינוכי שילווה את ילדכם באהבה כה רבה.

"מחנך לא צריך להיות גאון בתחומי הידע או המוסר, אבל הוא צריך להיות גאון במידות- מעסה לבבות, בוחן כליות, מנשים ומעורר דופק מאוזן. מחנך צריך לאפשר לשרטט מרחב והוא צריך  בעיקר להיות שם תמיד." (מתוך משיב הרוח).

מקווה, יחד עם הצוות החינוכי ועמכם להיות שם תמיד.

אני רואה בכם ההורים מרכיב חשוב ושותף בעשייתנו החינוכית .

מקווה לשיתוף פעולה ועשייה מצמיחה ומשמעותית.

בברכה,

הרון רונית
מנהלת חטיבת הביניים מקיף י"ג ע"ש יצחק נבון