הנדסת תוכנה

מגמת הנדסת תוכנה – "היהלום שבכתר החינוך הטכנולוגי" – ע"פ ההגדרה של ועדת הטכנולוגיה מטעם משרד החינוך, היא מגמה מדעית-טכנולוגית המכשירה את תלמידיה להיות מתכנתים. תוכנית הלימודים במגמה מתבססת על לימוד מדעי המחשב ברמה גבוהה ולמידה באמצעות פרויקטים ליישום החומר הנלמד. מדעי המחשב הוא מדע העוסק בפיתוח פתרונות (אלגוריתמים) לבעיות ומשימות, אשר ניתן ליישמם ולהפעילם כתוכניות מחשב. מכשירי ניווט, GPS טלפונים ניידים, רובוטים, מכשור רפואי, אפליקציות ואתרי אינטרנט, משחקי מחשב – כולם מופעלים ע"י מחשב.

נושאי לימוד והרכב הבגרות במגמה

הלימודים במגמה הנם בהיקף כולל של 15 יח"ל לפי הפירוט שלהלן: לימודי הנדסת תוכנה – הלימודים בהיקף של 10 יח"ל ונפרשים על פני שלוש שנים: בכיתה י' נלמדים יסודות התכנות בשפת #C בהתאם לתוכנית החדשה ההולמת את ההתפתחות הטכנולוגית המתקדמת בעולם.

בכיתה י"א התלמידים נבחנים בבחינת בגרות חיצונית ברמה של 5 יח"ל. בכיתה י"ב התלמידים מגישים פרויקט סיום ברמה של 5 יח"ל בנושא תכנות מערכות וסייבר. תלמידי המגמה חייבים ללמוד מקצוע מדעי נוסף- פיזיקה או כימיה בהיקף של 5 יח"ל. שני המקצועות נלמדים במהלך כיתה י,' ובסיום השנה ייבחר מקצוע התמחות אחד מבין השניים.

לימודי המשך למגמה

התעודה הטכנולוגית, שמקבל בוגר המגמה בנוסף לתעודת הבגרות, מאפשרת להמשיך וללמוד במסגרת העתודה הטכנולוגית לקבלת תעודת טכנאי/הנדסאי הנדסת תוכנה (י"ג, י"ד.) הלימודים נערכים בשיתוף עם בסמ"ח (בית הספר למחשבים של צה"ל,) המכשיר את הבוגר לעסוק ביחידות המחשבים המובחרות במהלך שירותו הצבאי. מצטיינים עוברים קורסי תכנות יוקרתיים המבטיחים את קידומם המקצועי בצבא ובאזרחות. כמו כן, בפני בוגרי המגמה סלולה הדרך ללימודים אקדמאיים בטכניון ובאוניברסיטאות בתחום המדעים ובכל תחום אקדמי אחר. תלמידי המגמה מקבלים זימונים ליחידות נבחרות בצבא ביניהן "שחקים" , "חבצלות," יחידה 8200 וחלקם מאותרים לתפקידים בתחום התכנות והאבטחה.

תנאי קבלה:

ממוצע בתעודה 85 ומעלה

הקבצות א' במתמטיקה ואנגלית מציון 80 ומעלה

ציון א' בהתנהגות

  • פתיחת המגמה מותנית במספר הנרשמים